Yleiset ehdot
topbar.html
09 - 424 520 40
Asiakaspalvelu

Aukioloajat

  • maanantai 10:15 - 19:00
  • tiistai 10:15 - 19:00
  • keskiviikko 10:15 - 19:00
  • torstai 10:15 - 19:00
  • perjantai 10:15 - 19:00
  • lauantai Suljettu
  • sunnuntai Suljettu
Asiakaspalvelu: 09 - 424 520 40
  • 14. Huhtikuuta - Kiinni
  • 17. Huhtikuuta - Kiinni
  • 1. Toukokuuta - Kiinni
  • 25. Toukokuuta - Kiinni
  • 6. Kesäkuuta - Kiinni
Ladataan ostoskoria...

YLEISET EHDOT

Yleistä

Nämä yleiset ehdot koskevat asiakasta, joka tekee tilauksen furniturebox.fi, kotisivun, puhelimen, sähköpostin tai jonkin muun kanavan kautta. Oston yhteyteen sisältyy sopimus asiakkaan ja furniturebox.fi (FB internet AB) kanssa, organisaationumerolla 556890-4808, alla myös nimellä “Furniturebox”. Perusteelliset yhteystiedot löytyvät meidän verkkosivuiltamme alla olevan linkin kautta ota meihin yhteyttä.

Voidaksesi tehdä ostoksia furniturebox.fi sivuilla täytyy sinun olla täyttänyt 18 vuotta. Furniturebox ei salli, Suomen lain mukaan, että luotollisia ostoja tekevät alle 18-vuotiaat henkilöt. Alaikäiset voivat, huoltajan luvalla, solmia sopimuksen Furniturebox:in kanssa.

Osto ja tilaus

Voidakseen tehdä oston kotisivuillamme täytyy asiakkaan hyväksyä yleiset ehtomme. Hyväksyttyään yleiset ehdot asiakas sitoutuu kokonaisvaltaisesti niitä noudattamaan, ja vahvistaa lukeneensa annetut tiedot ja hyväksyy henkilötietojen ja evästeiden käytön Furniturebox:in yksityisyydensuojan mukaisesti.

Sopimus ostosta sisältyy Furniturebox:in vahvistamaan tilausvahvistukseen, joka lähetetään sähköpostitse. Tilausvahvistus lähetetään siihen sähköpostiin, jonka asiakas on ilmoittanut tilauksen yhteydessä. Tilausvahvistus tulee säilyttää mahdollista Furniturebox:in asiakaspalvelun kanssa käytävää yhteydenpitoa varten.

Kaikki hinnat kotisivulla on ilmoitettu euroissa, ja niihin sisältyy alv. Hintoihin ei sisälly mahdolliset maksu- ja toimituskulut. Nämä kulut mainitaan erikseen, mikäli niitä ilmenee.

Furniturebox pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, loppuunmyyntiin ja mahdollisiin fakta virheisiin, joita voi sivullamme ja mainoksissamme ilmetä. Faktavirheellä tarkoitetaan esimerkiksi, mutta ei ainoastaan, mahdollisia virheellisiä hintoja, tuotekuvauksia ja vääriä varastosaldoja. Kun teet tilauksen lähetetään sinulle sähköpostilla tilausvahvistus. Mikäli sinulla on kysymyksiä, tai jos haluat muuttaa jotakin, ota yhteyttä meihin sähköpostilla tai puhelimitse. Löydät kattavat yhteystiedot alla olevasta linkistä, ota meihin yhteyttä . Asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt, tai hänellä tulee olla huoltajan lupa, voidakseen tehdä ostosopimuksen Furniturebox:in kanssa.

Furniturebox kehottaa asiakasta säilyttämään tilausvahvistuksen mahdollista tilaukseen liittyvää yhteydenpitoa varten.

Furniturebox pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa yleisiä ehtoja, hintoja, valikoimaa, kuvauksia tai kuvia kotisivulla.

Asiakastiedot

Ostotapahtuman yhteydessä Furniturebox:issa asiakas vastaa, että kaikki tiedot ovat täydellisiä ja virheettömiä. Asiakkaalta tullaan ostotapahtuman yhteydessä pyytämään henkilötiedot. Asiakkaan henkilötietoja tullaan käyttämään Furniturebox:in yksityisyydensuojan mukaisesti.

Toimituskulut on 59 € Suomen sisällä.

Tilauksen tuotteet saattavat tulla eri varastoista ja eri toimittajilta, joten pidätämme oikeuden toimittaa tilaus osissa - asiakkaalle ilmoitetaan hyvissä ajoin mikäli tilaus toimitetaan osissa.

Toimitusaika

Tuotteet toimitetaan normaalisti sen ajan sisällä, joka ilmoitetaan tuotesivulla Furniturebox:in verkkokaupassa. Toimitus tapahtuu normaalisti arkipäivisin klo 8.00 – 18:00, lähimpään rappukäytävään, portille tai autotallin eteen. Aika annetaan riippuen missä päin maata asut. Muista, että kotisivulla ilmoitettu toimitusaika on alustava. Tulet saamaan kuljetusyritykseltä tiedon puhelimitse toimituspäivästä ja -ajasta, muutamaa päivää ennen toimitusta. Saat silloin aikaväli ehdotuksen (ei tarkka aika). Aikaväli annetaan sinulle sen mukaan missäpäin maata asut.

Mahdollisen toimituksen myöhästymisen tapahtuessa, Furniturebox ottaa sinuun yhteyttä. Mikäli muuta ei ole sovittu, (esimerkiksi, että tuotteella oli tilausta tehtäessä määrätty toimitusaika) voit perua ostoksesi 30 päivän aikana, jos tilaustasi ei ole toimitettu.

Mikäli lähetyksesi tulee noutaa postitoimipaikasta, tullaan sinulle ilmoittamaan asiasta. Paketti tulee noutaa postitoimipaikasta sen ajan sisällä, joka on annettu tiedotteessa. Paketti tulee normaalisti noutaa henkilökohtaisesti esittämällä henkilöllisyystodistus ja lähetystunnus. Tulet saamaan tiedotteen, mistä ja milloin paketti on noudettavissa. Mikäli pakettia ei noudeta postitoimipaikasta, pidättää Furniturebox oikeuden veloittaa asiakkaalta 45€ jokaisesta lunastamattomasta tilauksesta. Mikäli asiakas ei ole vastaanottamassa kuljetusyrityksen kanssa sovittua kotiinkuljetusta, pidättää Furniturebox oikeuden veloittaa 45€ maksun.

Toimitustapa

Furniturebox kuljettaa lähinnä DHL:n, Schenkerin ja Postin kautta. Pienempien tuotepakettien kanssa pidätämme oikeuden toimittaa paketin lähimpään postitoimipaikkaan. Ilmaisiin toimituskuluihin ei sisälly perille kantaminen, vaan tuote toimitetaan lähimpään rappukäytävään, portille, tontin rajalle tai autotallin eteen. Toimitus tapahtuu arkisin päiväaikaan kuljetusyrityksen kanssa sovittuna ajankohtana. Kuljetusyritys ottaa asiakkaaseen yhteyttä sopiakseen toimituksen aikataulusta.

Toimitusosoite

Toimitamme tuotteet normaalisti asiakkaan viralliseen kotiosoitteeseen. Mikäli toimitusosoitteena on eri osoite, tulee teidän ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse. Furniturebox pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta muualle kuin asiakkaan viralliseen kotiosoitteeseen.

Noutaminen

Furniturebox:illa ei ole noutopalvelua, ainoastaan toimitus asiakkaan antamaan osoitteeseen, tai postitoimipaikkaan, lähetyksen laadun sitä vaatiessa.

Kuljetusvastuu

Furniturebox vastaa kuljetuksen aikana mahdollisesta vaurioituneesta, tai kadonneesta tuotteesta asiakkaalle. Asiakas vastaa tuotteesta mahdollisen palautuksen aikana.

Maksaminen

Furniturebox tarjoaa erilaisia maksuvaihtoehtoja. Nämä ilmoitetaan kassalla ja verkkokaupassa. Furniturebox:illa on oikeus ottaa maksu heti tilauksen yhteydessä, mikäli asiakas ei ole valinnut laskutusta, osamaksua tai muuta maksutapaa.

Pankkikortti vai luottokortti

Jos sinulla on VISA tai Mastercard, voit helposti maksaa tuotteesi kotisivuilla. Sinun tarvitsee täyttää kortinnumero, kortin voimassaoloaika ja CVC-turvakoodi. CVC-turvakoodi on kortin takapuolella olevat kolme numeroa. Rahat veloitetaan tililtä heti tilauksen vahvistamisen jälkeen. Furniturebox käyttää VBV (Verified by Visa) varmistusta, joka on VISAN ja Mastercardin käyttämä maailmanlaajuinen turvallisuusstandardi Internetissa maksettaessa. Rahan siirto tapahtuu SSL-salauksen kautta, jotta kukaan ulkopuolinen ei pääse käsiksi korttitietoihisi. Mikäli sinulla on kysymyksiä koskien turvallisuutta, tai kortilla maksamista, ota yhteyttä Furniturebox:in asiakaspalveluun puhelinnumeroon 08 5000 90 40 tai osoitteeseen kundservice@furniturebox.se.

Lasku ja osamaksu

Furniturebox tekee yhteistyötä Klarnan kanssa. Se mahdollistaa sinulle maksamisen laskulla, Klarna-tiliä käyttäen tai osamaksulla. Klarna toimii turvallisesti verkkokaupan laskutuksessa ja luottokorttiostoissa monen suuren yrityksen kanssa.

Mikäli käytät Klarna-tiliä, lisätään sinun maksusi Klarna-tilillesi. Sinun tulee vain täyttää henkilötietosi, niin he hoitavat maksusi tilillesi. Sen jälkeen saat laskun kuun lopussa. Lue lisää Klarnan kotisivulta.

Klarna-laskutuksen kautta saat laskun erikseen oston vahvistuksen yhteydessä. Lasku tulee maksaa 14 päivän sisällä. 45€ laskutusmaksu lisätään laskuun. Lue lisää Klarnan kotisivulta. Voit halutessasi myös maksaa ostoksesi 36 kuukauden osamaksulla tai 12 kuukauden korottomalla osamaksulla. Luonnollisesti voit myös milloin tahansa maksaa jäljellä olevan summan.

Takuu

Myymme kaikki tuotteet kahden (2) vuoden tehdastakuulla sekä kolmen (3) vuoden reklamaatio oikeudella, kuluttajasuojalain mukaisesti (lue lisää Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivut). Takuu kattaa ainoastaan alkuperäiset valmistusvirheet, ei vikoja, joita syntyy itse tehtyjen muutosten yhteydessä, kuten ulkomuoto- ja toimintomuutokset, rakennemuutokset tai vastaavat. Tilausvahvistus toimii takuutodistuksena. Kaikki Furniturebox:issa myytävät tuotteet on tarkoitettu niin kutsuttuun kotikäyttöön. Takuu ei ole voimassa, mikäli tuotteita käytetään muuhun tarkoitukseen.

Takuu sängyille
Furniturebox tarjoaa kymmenen vuoden takuun, omalla takuu-kuvakkeella merkittyjen, sänkyjen runkoihin. Takuu on voimassa normaalissa kotikäytössä ja koskee rungon rikkoutumista. Jousien rikkoutuminen ei kuulu takuun piiriin.

Takuu ei korvaa:
Normaalia kulumista, tapaturmien ja fyysisen väkivallan aiheuttamia vaurioita tai muuta väärinkäyttöä.
Kuumuuden aiheuttamia vaurioita.
Valmistusvirheistä johtumattomattomia vaurioita.
Vaurioita, jotka ovat syntyneet käyttöohjeiden laiminlyönnin takia tai koska tuote on asennettu tai sitä on säilytetty väärin.
Vaurioita, jotka ovat syntyneet tuotteen hoitamattomuuden tai väärän hoidon tai huollon takia.
Kulutustuotteita, kuten esimerkiksi; tiivisteet, laahuslistat, suodatin jne.

Katumisoikeus ja avoin kauppa

Asiakkaalla on tuotteiden oston yhteydessä Furniturebox.fi verkkokaupasta aina kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän katumisoikeus. Tämä tarkoittaa, että asiakkaalla on oikeus katua ostostaan ilmoittamalla Furniturebox:ille 14 päivän aikana siitä, kun asiakas tai asiakkaan asiamies on vastaanottanut tilatun tuotteen (miettimisaika).

Katumisoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tai muotoiltu asiakkaan antamien ohjeiden mukaisesti. Mikäli kyseessä on tuote, jota katumisoikeus ei koske, on tämä tieto selkeästi osoitettu.

Tuote voidaan palauttaa 14 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta kuitin kera, ja sillä edellellytyksellä, että tuote on asentamaton ja alkuperäisessä pakkauksessa. Mikäli asiakas on epävarma tuotteen suhteen, tulee sitä käsitellä varovasti, jotta se voidaan palauttaa myyntikuntoisessa kunnossa, eli käyttämättömänä alkuperäisessä pakkauksessaan. Avoin kauppa ei koske erikoistilattuja- tai loppuunmyyntituotteita. Rahanpalautus tapahtuu 30 päivän sisällä peruutuksen vastaanottamisesta.

Mikäli asiakas haluaa peruuttaa ostonsa tulee siitä selkeästi ilmoittaa Furniturebox:ille, ennen kuin katumisaika on umpeutunut. Asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, tilausnumero sekä asiaankuuluvat lisätiedot.

Palautus

Mikäli haluat peruuttaa ostoksesi 14 päivän sisällä, tarjoamme maksuttoman palautusoikeuden tuotteillesi. Ehdot peruuttamiseen tulee täyttyä. Mene osioon Asiakaspalvelu ja valitse Vastaanotetun tuotteen palautus.
Kun olemme saaneet ilmoituksen palautuksestasi, otamme sinuun yhteyttä sopiaksemme noutopäivän. Sen jälkeen lähetämme rahtiasiakirjan sähköpostitse, jonka tulostat ja laitat paketin päälle. Furniturebox maksaa palautuksen rahtikulut, mutta asiakas on vastuussa noudosta, tuotteen asiallisesta paketoinnista, ja että tuote on hyvässä kunnossa. Mikäli asiakas ei noudata palautukseen sovittuja asioita, esimerkiksi, ei ole tulostanut rahtiasiakirjaa, tai ei ole kotona, kun DHL saapuu, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta 45 €. Asiakkaan tulee selkeästi ilmoittaa, keneltä ja millä tilausnumerolla oleva, tuote/tuotteet lähetetään. Tämä siitä syystä, että Furniturebox pystyy tunnistamaan tuotteen lähettäjän, sekä hoitamaan rahanpalautuksen nopeasti ja helposti. Kun asiakas peruuttaa ostoksensa palauttaa Furniturebox asiakkaan tuotteesta maksaman summan takaisin.

Furniturebox:illa on oikeus vähentää palautettavasta summasta se määrä, joka vastaa tuotteen arvon heikentymistä, verrattuna tuotteen alkuperäiseen arvoon. Mikäli arvon heikentyminen johtuu siitä, että asiakas on ottanut tuotteen käyttöönsä, tai kuluttanut tuotetta enemmän kuin tarpeellista, ollakseen varma ominaisuuksista ja toiminnoista.

Rahanpalautus tapahtuu viimeistään 30 päivän sisällä asiakkaan tuotepalautuksesta.

Furniturebox:illa on kuitenkin oikeus odottaa rahanpalautuksen kanssa siihen saakka, kunnes tuote on palautunut Furniturebox:in varastoon, tai, että asiakas voi jollakin tavalla osoittaa lähettäneensä tuotteen Furniturebox:ille, esimerkiksi lähetyskuittia näyttämällä. Tuotteen saavuttua Furniturebox:ille, maksaa Furniturebox asiakkaan maksaman summan takaisin, sisältäen mahdolliset asiakkaalle koituneet lähetyskulut, lukuunottamatta mahdollisia arvon heikentymisiä, joista tieto yllä olevassa osiossa. Rahtikustannuksia ei palauteta, mikäli tuotteista vain osa palautetaan.

Reklamaatio

Mikäli tilaamassasi tuotteessa on jokin vika, tulee sinun vian ilmettyä tehdä reklamaatio kotisivullamme niin pian kuin mahdollista, kuitenkin aina 2 kuukauden sisällä. Mene kotisivullemme osioon Asiakaspalvelu ja valitse Reklamaatio. Kuvaile vika tai vaurio niin tarkasti kuin mahdollista, ja liitä mukaan kuvia vauriosta. Tämä sen takia, että voimme arvioida tapauksesi parhaalla mahdollisella tavalla. Otamme sinuun pikaisesti yhteyttä, mahdollista korvausta tai palautusta varten. Korvaus annetaan vastaavana summana hyvityksenä asiakastilille, jonka voi käyttää tulevissa ostoksissa kotivun kautta, ja palautus tapahtuu 30 päivän sisällä asian ratkettua. Reklamaatio tilanteessa Furniturebox maksaa palautuksen rahtikulut.

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on 3 vuoden reklamaatio oikeus furniturebox.fi verkkokaupan kautta ostamissaan tuotteissa.

Furniturebox pidättää oikeuden kieltäytyä reklamaatiosta, mikäli tuote ei ole kuluttajasuojalain mukaisesti viallinen. Normaalisti Furniturebox noudattaa aina yleisiä reklamaatiolautakunnan ohjeita. (Kuluttajariitalautakunta).

Kuljetusvaurio

Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee tämä heti ilmoittaa Furniturebox:in asiakaspalveluun. Mene meidän Asiakaspalvelu-osioon ja valitse Kuljetusvaurio. Tämä tulee tehdä kolmen päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta, jotta Furniturebox voi tehdä vahinkoilmoituksen kuljetusyritykselle. On tärkeää, että avaat ja tarkistat paketin niin pian kuin mahdollista, huomataksesi tuotteen mahdolliset näkyvät ja piilevät kuljetusvauriot. Mikäli vaurio on näkyvä, tulee siitä ilmoittaa kuljettajalle suoraan vastaanoton yhteydessä. Pyydä kuljettajalta merkintä rahtisetelisi kopioon ja säilytä pakkausmateriaali mahdollista palautusta varten.

Tuotetiedot

Furniturebox pidättää oikeuden mahdollisiin virheisiin verkkokaupan tai ilmoitusten tuotekuvauksissa, ja että kuvista ei välttämättä tule esille täysin tuotetta vastaava ulkonäkö. Kaikki tuotteet on tarkoitettu käytettäväksi Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa.

Asennus

Kaikki Furniturebox:in tuotteet toimitetaan asentamattomina tai osittain asennettuina, mikäli tuotetekstissä ei toisin mainita. Tuotteen mukana tulee aina yksinkertaisemmat työkalut – mutta omat perustyökalut ovat hyvänä apuna asennusvaiheessa. Tarvittaessa mukaan tulee myös asennusohje, useimmat ohjeet ovat ruotsiksi tai englanniksi.<>

Asiakastiedot

Jättämiäsi tietoja ei tulla millään tavalla jakamaan tai myymään eteenpäin. Käytämme saamiamme tietoja ainoastaan tilauksesi käsittelyyn. Sähköpostiosoitettasi käytetään tilausvahvistuksen lähettämiseen ja mahdolliseen yhteydenpitoon kanssasi. Tapauksissa, joissa asiakas käyttää määrättyjä maksutapoja, voidaan henkilötiedot jakaa maksupalvelua hoitavan yrityksen kanssa. Furniturebox tekee yhteistyötä ainoastaan asiallisten palvelutoimittajien kanssa. Saadaksesi lisätietoa henkilötietojen käsittelystä, lue lisää meidän yksityisyydensuojasta.

Toimituksen myöhästyminen

Mahdollisen myöhästyneen toimituksen yhteydessä hyvitämme tuotteen arvosta 2% kokonaista myöhästynyttä viikkoa kohden, kolmannesta myöhästymisviikosta seitsemänteen myöhästymisviikkoon. Tuotteen myöhästyneen toimituksen korvaus on maksimissaan 10% tuotteen arvosta. Korvaus annetaan vastaavana summana hyvityksenä asiakastilille, jonka voi käyttää tulevissa ostoksissa kotivun kautta.

Force majeure

Furniturebox ei ole vastuussa ehtojen rikkoutuessa tavalla, joka on aiheutunut oman kontrollimme ulkopuolella olevasta tekijästä. Ehtoihin sisältyy, mutta ne eivät rajoitu; räjähdykset, tulipalo, salamaniskut, raju ilma, sota, tulva, lakko (huolimatta siitä koskeeko lakko omaa henkilökuntaamme tai ei).

Lait ja kiistat

Furniturebox noudattaa Kuluttajansuojalakia ja etäsopimislakia. Lue lisää lakiasioista ja oikeuksista Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivut. Kiistan yhteydessä Furniturebox sitoutuu vapaaehtoiseti noudattamaan yleisen reklamaatiolautakunnan päätöstä.

Nämä yleiset ehdot päivitettiin marraskuussa 2015.

Viimeksi katsotut tuotteet